Reclama1

miercuri, 22 octombrie 2014

Johannis despre explorările pentru gazele de șist: Mi se pare un lucru excepțional de bun

Johannis despre explorările pentru gazele de șist: Mi se pare un lucru excepțional de bun


Primarul Klaus Johannis și-a prezentat opinia legată de explorarea zăcămintelor gazelor de șist, explicând că din punctul său de vedere este un ”lucru excepțional”.
”Mi se pare un lucru excepțional de bun, poate v-ați fi așteptat la altceva. Noi trebuie să știm ce resurse naturale avem. Că le exploatăm sau nu este partea a doua, dar să stai așa pe o țară și să nu știi ce ai, mi se pare greșit. Și dacă metode și tehnologii noi permit explorări mai detaliate, mai bune decât cele de dinainte, eu sunt de părere că trebuie făcute”, a declarat Johannis.
Întrebat de ce nu se fac aceste explorări de către societăți românești, Johannis a răspuns ”pentru că suntem incapabili”. ”Probabil ne ajută să facem niște lucruri pe care nu suntem în stare să le facem. Dacă am fi fost în stare, le-am fi făcut. Noi suntem incapabili să facem, de asta le fac alții în locul nostru”, a mai spus Klaus Johannis. 

Primarul a explicat de asemenea de ce are România nevoie de investitori străini, însă a precizat că datoria politicienilor este ”să cântărească foarte atent dacă e nevoie de activitatea respectivă cu urmările negative, cu tot, sau dacă nu”. ”Este adevărat, dacă apare o consecință negativă, ea va apărea în locul în care se petrece exploatarea și de aceea este bine ca politicienii să cântărească foarte atent dacă e nevoie de activitatea respectivă cu urmările negative, cu tot, sau dacă nu. Dar să condamni paușal explorări și exploatări făcute e către firme străine, mi se pare absolut exagerat. Economia românească funcționează datorită investițiilor străine. Dacă i-am scoate și ar rămâne numai ai noștri, ar rămâne foarte puțină economie. Eu cred că politica României în ultimii 23 de ani a fost corectă, în sensul de a atrage investiții străine care vin cu know-how, vin cu expertiză și care crează locuri de muncă. Dacă ne uităm de exemplu în Zona Vest, acolo au venit străinii și au creat cam 10.000 de locuri de muncă de pe urma cărora trăiesc și eu și dumneavoastră, pentru că nici eu și nici dumneavoastră nu săpați grădini. Eu nu o sap decât pe propria. Și atunci ar fi bine să nuanțăm puțin aceste lucruri și să devenim mai puțin xenofobi economic”, a argumentat Johannis.
Chestionat de politica FDGR, unde liderii s-a pronunțat împotriva exploatărlor de la Roșia Montană, dar și împotriva exploatării gazelor de șist, Johannis a declarat sec: ”Nu e bine să-ți dai cu părerea până nu te pricepi sau până citești”.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu